شرکت آبنوس پالایش با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی ساخت و اجرای دستگاه آب شیرین کن در صنایع مختلف فعالیت دارد.

سیستم اسمز معکوس (RO) در حال حاضر در کاربردهای مختلف اعم از سیستم های آب آشامیدنی کوچک زیر سینک گرفته تا کاربردهای بزرگ آب آشامیدنی شهری استفاده می شود. این فناوری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و پذیرفته شده است زیرا ناخالصی های یونی و آلی محلول را حذف می کند.

در این مطلب قصد معرفی پروژه نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب صنعتی RO برای شرکت بازرگانی و صنعتی صحت را داریم

در واقع این دو دستگاه با ظرفیت ۳۰ متر مکعب در ساعت هست که به یکدیگر متصل شده اند

طراحی سیستم اسمز معکوس RO تجاری

سیستم های تجاری کوچک از غشاهای با قطر 2.5 و 4 اینچ استفاده می کنند. غشاها معمولاً در محفظه های تک غشایی پلی وینیل کلرید (PVC) یا فولاد ضد زنگ قرار می گیرند و در یک پیکربندی عمودی نصب می شوند. ممکن است مقداری لوله PVC یا فولاد ضد زنگ وجود داشته باشد، اما معمولاً از شیلنگ ها برای اتصال بدنه های RO استفاده می شود. این باعث کاهش هزینه مواد و زمان مونتاژ می شود. در سیستم های تجاری، ابزار دقیق پایه است. بسته به سازنده، معمولاً روتامترهای جریان تراوا و کنسانتره با فشار سنج کنسانتره و استارت موتور وجود دارد.

معمولاً از یک ریزپردازنده از پیش برنامه ریزی شده برای راه اندازی و توقف سیستم RO بر اساس سطح محصول در مخزن ذخیره تراوش استفاده می شود. ریزپردازنده‌ها همچنین دارای “قفل پیش تصفیه” هستند تا از اجرای سیستم RO در صورتی که فیلتر رسانه در حال شستشوی معکوس باشد یا نرم‌کننده در حال بازسازی باشد، جلوگیری می‌کند. محافظ پمپ فشار کم و بالا برای هزینه اضافی گنجانده شده است.

پیش تصفیه سیستم های تجاری باید شامل فیلتر چند رسانه ای، نرم کننده و فیلتر کربن فعال باشد. مخازن فیلتر و نرم کننده قابل شستشو از جنس پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) با شیر کنترل مبتنی بر تایمر هستند. سیستم RO باید شامل یک محفظه پلاستیکی به سبک “بزرگ آبی” با پیش فیلتر با درجه پنج میکرون و یک پمپ چند مرحله ای فولاد ضد زنگ 304 باشد. یک شیر سوزنی فولاد ضد زنگ برای کنترل جریان غلیظ استفاده می شود و جریان نفوذ متفاوت است. بسته به سازنده، برخی از قطعات ممکن است برنجی باشند تا فولاد ضد زنگ. این طراحی بر اساس فشار قیمت رقابتی و هزینه پایین غشاهای RO است.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس RO

طراحی سیستم اسمز معکوس توسط قیمت کنترل می شود. اگر خریدار در مورد سیستم RO اطلاعاتی داشته باشد ، میداند که گردش مجدد کنسانتره، گیج های فشار ورودی و خروجی پیش فیلتر، شیر دریچه گاز، استارت موتور نرم یا درایو فرکانس متغیر، مخازن FRP، به اصطلاح غشاهای “آب سرد” و فشارسنج های و بسیاری عوامل دیگر می تواند قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس RO تاثیر گذار باشد.
درجه جریان تجاری RO تراوا معمولا نزدیک به حداکثر مجاز سازنده غشاء RO است، نه بر اساس کاربرد و شار غشا. بازیابی 20 تا 50 درصد بدون گردش مجدد کنسانتره یا تا 75 درصد با گردش مجدد کنسانتره است.

از آنجایی که سرعت جریان آب تغذیه با عبور تراوا از غشاء کاهش می یابد، هر چه بیشتر در سطح غشاء جریان یابد، با پوسته ریزی بالا و محفظه های رسوبی متمرکز می شود. به منظور به حداقل رساندن رسوب یا پوسته پوسته شدن محفظه های کنسانتره، حداقل جریان برای حفظ سرعت و آشفتگی بالا در سطح غشاء مورد نیاز است. گزینه چرخش کنسانتره با مخلوط کردن آب خوراک با آب کنسانتره دفع شده، امکان بازیافت بیشتر و فاضلاب کمتر را فراهم می کند.

 

طراحی سیستم های اسمز معکوس بزرگ

در سیستم های بزرگ، بسیاری از غشاهای RO استفاده می شود و هزینه غشاها قابل توجه است. بنابراین، سیستم‌های اسمز معکوس «صنعتی سنگین» و شهری دارای فلسفه طراحی متفاوتی نسبت به همتایان تجاری کوچک‌تر خود هستند.

هزینه دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس RO

هزینه سیستم مهم است، اما وزن بیشتری بر عملکرد طولانی‌مدت و حداکثر عمر و عملکرد غشا گذاشته می‌شود. غشاهای 2.5 و 4 اینچی بین 100 تا 350 دلار قیمت دارند و غشاهای بسیار کمی روی سیستم وجود دارد. بنابراین غشاها یک بار مصرف در نظر گرفته می شوند و هر یا دو سال یکبار تعویض می شوند، حتی اگر عملکرد آنها در طول زمان کاهش یافته باشد.

در سیستم های صنعتی، غشاهای 8 اینچی متعددی از 18 تا 180 در هر اسکید با شش مخزن بلند وجود دارد و هر غشا معمولاً 600 تا 800 دلار قیمت دارد. عملکرد قابل اعتماد در دفع نمک و جریان برای کاربران صنعتی سنگین حیاتی است. اغلب، آب RO بیشتر توسط الکترودیونیزاسیون (EDI) صیقل داده می شود تا به آب درجه فوق العاده خالص بدون بازسازی شیمیایی برسد.

منابع تغذیه آب

منبع آب تغذیه اولین نگرانی در طراحی سیستم اسمز معکوس است. منبع آب برای غشاهای آب شور (BWRO) معمولاً آب سطحی یا چاه است اما می تواند فاضلاب صنعتی یا شهری باشد. حتی اگر منبع آب تصفیه شده شهری باشد، بازبینی اینکه شهرداری از کجا آب آنها را می گیرد، ضروری است. این امکان طراحی بهینه سیستم را فراهم می کند زیرا ویژگی های منبع آب بر عملکرد غشاء RO تأثیر می گذارد.

منبع آب پتانسیل رسوب گیری و پوسته پوسته شدن را نشان می دهد. رسوب انباشته شدن جامدات روی سطح غشاء و/یا اسپیسر تغذیه است. پوسته پوسته شدن یک واکنش شیمیایی است که در آن مواد جامد محلول از آب تغذیه در سمت کنسانتره غشاء رسوب می کنند. رایج ترین شکل های جرم گیری کربنات کلسیم، سولفات باریم، سولفات کلسیم، سولفات استرانسیوم و فلوراید کلسیم است.
آب سطحی ممکن است از دریاچه ها، رودخانه ها، مخازن و غیره باشد. به دلیل نوسانات فصلی در جامدات معلق، آلاینده های بیولوژیکی و کل کربن آلی (TOC) مستعد رسوب می باشد. آب سطحی معمولاً حاوی مواد جامد محلول کم (TDS)، فلزات سنگین و سختی است. به طور معمول، آب های سطحی برای از بین بردن باکتری ها کلر می شوند که منجر به پتانسیل رسوب آلی بالا می شود. در هنگام بارندگی، مواد جامد معلق ممکن است افزایش یابد.

دو روش معنی‌دار برای اندازه‌گیری جامدات معلق، کدورت و شاخص چگالی سیلت (SDI) هستند. کدورت معمولاً در واحدهای کدورت نفلومتری (NTU) اندازه گیری می شود و با کاهش توانایی آب در پراکندگی نور (شفافیت) افزایش می یابد. SDI یک محاسبه پتانسیل رسوب طبق استاندارد تست ASTM D-4189 است. آن را با جریان آب از طریق یک فیلتر 0.45 میکرون در 30 psi در یک شیشه 500 میلی لیتری، قبل و بعد از یک زمان استاندارد 15 دقیقه ای از فیلتر، محاسبه می شود. با مقایسه زمان پر کردن ظرف 500 میلی‌لیتری با آب خوراک RO قبل از آزمایش (ti) با زمان پر کردن شیشه 500 میلی‌لیتری با آب تغذیه RO پس از آزمایش (tf) درصدی از اتصال محاسبه می‌شود.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس صنعتی (RO) در شرکت فنی و مهندسی آبنوس پالایش به طور سفارشی برای حجم مورد نیاز تصفیه آب صنعتی شما توسط تیمی مجرب متشکل از مهندسین کاربردی مکانیک و شیمی طراحی و ساخته می‌شود. ما با ارائه بهترین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی همراه با کیفیت بالا و استاندارد‌های بین‌المللی و همچنین عملکرد طولانی مدت سعی در افزایش اعتماد و رضایت شما را داریم.

چرا اسمز معکوس مفید است؟
اسمز معکوس با فیلتراسیون کربن متفاوت است زیرا می تواند آب را تا 99.9 درصد از تمام آلاینده ها و رسوبات یا ذرات کوچک 001.001 میکرون پاک کند، در حالی که فیلتر کربن تنها می تواند ذرات کوچکتر از 1 میکرون را حذف کند. آب لوله کشی محلی شما زمانی که از کارخانه شهری خارج می شود می تواند تمیز باشد، اما همانطور که مایل ها از کارخانه به سمت لیوان شما می رود، می تواند مجموعه ای از آلاینده ها را جذب کند یا ممکن است به طور طبیعی دارای تعداد زیادی از مواد جامد محلول (TDS) باشد. در آب، بنابراین بهتر است از یک سیستم تصفیه اسمز معکوس استفاده کنید تا از عدم آلودگی آب خود محافظت کنید.

همچنین می‌توانید تمام تجهیزات و مواد شیمایی مورد نیاز خود جهت ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی مانند: انواع فیلتر تصفیه آب ، انواع برندهای ممبران تصفیه آب ، آنتی اسکالانت antiscalant، فیلتر یو اف، سختی گیر رزینی، شیر بک واش تصفیه آب مخزن FRP پودر کربن و فیلتر شنی، پرشروسل و… را بصورت دست اول و با اطمینان خاطر ، همراه با خدمات پس از فروش و تضمین بهترین قیمت از ما تهیه کنید.

همراه با خرید دستگاه تصفیه آب از ما، برای اپراتور‌های شما آموزش کامل نگهداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس  همچنین  آموزش شستشوی فیلتر ممبرین 

برگزار می‌شود ؛ تیم پشتیبانی خدمات آبنوس پالایش برای همراهی شما در هر شرایط اضطراری در دسترس شماست.

معرفی برخی از خدمات و محصولات آبنوس پالایش
دستگاه تصفیه آب صنعتی Industrial water purifier 

از پرکاربردترین روش‌های تصفیه آب صنعتی در صنایع، کارخانجات و  کشاورزی به شمار می‌رود؛ شرکت فنی مهندسی آبنوس پالایش با تلفیق دانش فنی و تجربه توانسته است پروژه‌های متعدد طراحی سیستم تصفیه آب و آب شیرین کن‌های صنعتی را مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی و با حداقل قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

در صنایع مختلف کشور به اجرا درآورد.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یا ضد رسوب ها برای رفع گرفتی فیلتر ممبران از املاح مختلف هنگام تصفیه آب اسمز معکوس RO که دارای درصد بازیافت بالا هستند استفاده می شوند . پس از گذشت زمان کوتاهی ظرفیت تولید دستگاه تصفیه آب با افت شدیدی رو به رو میشود و راه حل اساسی گرفتگی فیلترهای ممبران استفاده از آنتی اسکالانت با دوز مشخص در زمان راه اندازی سیستم می باشد ؛ بهترین برندها آنتی اسکالانت فلوکن 260 ، آنتی اسکالانت آویستا ، انتی اسکالانت اوستا ،  آنتی اسکالانت جنسیس می باشد .

فیلتر ممبران تصفیه آب

فیلتر ممبران دارای دو نوع فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی و فیلتر ممبران دریایی می‌باشد که آبنوس پالایش وارد‌کننده انواع برندهای ، ممبران Dupont ، ممبران FILMTEC DOW ، شرکت آبنوس پالایش وارد کننده انواع ممبران تصفیه آب فیلمتک :

برای استعلام قیمت ممبران صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید .

آبنوس پالایش وارد کننده ممبران آب شیرین کن فیلمتک اصل ساخت کشور آمریکا 

دستگاه آب شیرین کن

دستگاه آب شیرین کن صنعتی اقدام به سختی‌گیری و کنترل رسوب گذاری از نمک و املاح مختلف در آب و کنترل مواد بیولوژیک و باکتری‌های هوازی و غیر هوازی می‌نماید و تمامی املاح و شوری آب را تصفیه نموده و همچنین باعث جداسازی تمام عناصر و موادمضر برای سلامتی مانند کادیوم ، سرب ، سیانید ، آرسنیک و فنل می‌شود؛ انواع آب شیرین کن صنعتی شامل آب شیرین کن کشاورزی و آب شیرین کن دریایی جهت تصفیه آب شور می‌باشد.

خرید و قیمت کربن فعال (اکتیو) جاکوبی و همچنین دریافت مشاوره رایگان از وبسایت آبنوس پالایش

با معرفی کربن فعال و انواع کربن اکتیو و همچنین معرفی برندهای کربن فعال شما را در خرید کربن فعال گرانولی همراهی کنیم.

قیمت کربن فعال گرانولی ، کربن فعال از کجا بخریم ، قیمت هر کیلو کربن خالص ، قیمت کربن اکتیو جاکوبی